Een wat minder sprankelende week - Reisverslag uit Wolfsburg, Duitsland van Kaylee Mostert - WaarBenJij.nu Een wat minder sprankelende week - Reisverslag uit Wolfsburg, Duitsland van Kaylee Mostert - WaarBenJij.nu

Een wat minder sprankelende week

Door: Kaylee Mostert

Blijf op de hoogte en volg Kaylee

21 Juni 2015 | Duitsland, Wolfsburg

Afgelopen week was een wat minder extreme week, maar absoluut wel de moeite waard geweest.
Op zaterdag ben ik samen met een collega en haar tante en nichtje weer naar Berlijn geweest om naar de Fleurop Meisterschaft te gaan kijken. Dit is een internationale wedstrijd waarbij bloemisten van over de hele wereld hun land vertegenwoordigen door de allermooiste creaties te maken en uiteindelijk natuurlijk te willen winnen. Van mijn baas bij Heyl had ik de tip gekregen om daar naartoe te gaan. Fantastisch idee! Mijn collega die ging toevallig ook, dus dit was een win-win situatie! Dacht ik..
Het was ontzettend heet die dag (35 graden om precies te zijn) en zoals ik in mijn volgende blog heb verteld staat Berlijn niet bekend om zijn enorme Midden-stand. Sterker nog, het is erboven of er ver onder. We stonden dus in de snikhete tram, heerlijk dicht tegen elkaar aan en bij iedere junk of obese die de tram instapte knuffelde het aroma ons wat meer tegemoet. Toen we uiteindelijk bij de halte aankwamen waar me moesten zijn liep ik, subtiel natuurlijk, in een drafje de tram uit en galoppeerde ik de trap af. Hopend op een zuchtje wind wachtte ik beneden op mijn squad, maar de enige wind die we af en toe mochten omhelzen was die van de bus die voorbij reed. „Geeft niks!“ riep ik de hele dag. Want je moet overal het beste van maken natuurlijk. Toen we eenmaal bij het pand waren aangekomen waar we de kaartjes kopen konden (dit kon niet online) stond er een enorme rij. Iets minder gelukkig met mijn kledingkeuze (lange broek en een blouse) besloot ik toch even een kijkje te nemen. Niet gelijk hoor, na drie minuten. En wat stond er op het bordje bij de ingang… UITVERKOCHT
Dit was aardig zuur. Maar goed uiteindelijk zijn we weer op de touristische tour gegaan en hebben we een boottocht gemaakt door Berlijn. Maar het was zo vreselijk warm dat we hebben gezeten op strandstoeltjes tegenover de Berliner Dom. Dit ging ook echt meer dan prima en het was ontzettend gezellig. Nadat het geregend had hebben we de Berliner Dom ook echt bezocht. Heel gaaf om te doen en absoluut een goede work-out. De Dom heeft namelijk een TRAPPEN, daar wordt je bang van. Wel echt een fantastisch uitzicht, zeker de moeite waard om te bekijken.


Die avond hebben we Mexicaans gegeten bij een ontzettend leuk restaurant. Hier heb ik om precies te zijn een week van kunnen genieten, omdat ik ervan een bacterie heb opgelopen en deze hele week doodziek ben geweest. Uiteindelijk kon ik gelukkig naar de dokter en heb ik een kuurtje gekregen. HELE rare ervaring wel moet ik zeggen, maar.. ik kan jullie met vreugde mededelen dat ik me weer FAN-TAS-TISCH voel!


Morgenochten om 6.00 rijden we naar Aalsmeer om daar trends en planten in te kopen. Dinsdag gaan we dit ook doen en dan ga ik s’ middags met een één of andere marketingdoos mee.. Kelly van der Voet heet ze. Ik denk dat ik d’r ongeveer een uur lang ga knuffelen en daarna maar is goed ga lachen om de afgelopen twee maanden in te halen. Dan ga ik woensdag met mijn baas van W.K. Heyl jr. b.v. weer mee naar Wolfsburg en dan nog een prachtweek tegemoet voordat ik écht weer terug kom naar het óóóóóóóóóóóhh zo mooie Westland!


Tschüss!

  • 22 Juni 2015 - 09:14

    Linda:

    Hee Kaylee,

    Wat een week heb jij achter de rug zeg, maar blij dat je je weer goed voelt.
    Geniet nog van je "bijna laatste week" daar. Voor je het weet ben je terug..........

    Linda

  • 22 Juni 2015 - 14:02

    Frans:

    Oh, ik had altijd het idee bij Berlijn dat het daar helemaal geweldig moest zijn. Ben ik weer goed op de hoogte nu. Ook grappig dat je naar NL terugkomt om voor een duits bedrijf bloemen te kopen. Goed bezig. Doe de groeten aan Kelly en nog veel plezier de laatste weken.

  • 22 Juni 2015 - 20:45

    Patricia:

    HI Kaylee,

    Wat een week, gelukkig maak je het nu weer goed ;)

    Patricia

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Duitsland, Wolfsburg

Kaylee

Actief sinds 13 April 2015
Verslag gelezen: 193
Totaal aantal bezoekers 4928

Voorgaande reizen:

13 April 2015 - 31 December 2015

Mijn eerste reis

Landen bezocht: