Zen is er niks bij! - Reisverslag uit Wolfsburg, Duitsland van Kaylee Mostert - WaarBenJij.nu Zen is er niks bij! - Reisverslag uit Wolfsburg, Duitsland van Kaylee Mostert - WaarBenJij.nu

Zen is er niks bij!

Blijf op de hoogte en volg Kaylee

17 Mei 2015 | Duitsland, Wolfsburg

Deze week heb ik zonder twijfel de meest relaxte werkweek van m'n leven gehad. Maandag ben ik voor de tweede keer meegeweest met het bezorgen van boeketten. Dit keer was ik met Reinhart, een oud-brandweer man van 60 jaar (eigenlijk al met pensioen maar heeft geen zin om thuis te zitten). Héle barre man! Daarna heb ik in de winkel geholpen met het water geven van de planten en de dode bloemetjes eruit te halen. Om 14.00 mocht ik weer mee met Frank Klarhöfer; de auto moest naar de garage, dit zou dan ongeveer een half uur duren.. hadden wij mooi de tijd om met een heerlijke kop koffie de planning voor de komende weken door te nemen!

Het idee voor deze stage is dat ik Klarhöfer Blumen help met het vullen van content voor de website. Het grappige vind ik dat ze zich zelf nog niet echt bewust zijn van hun USP's (Unique Selling Point). Door middel van breed onderzoek ga ik hier achter komen. Ook ga ik me richten op inspiratie van de huidige doelgroep en het proberen aan te spreken van een nieuwe doelgroep!
Dit is een enorme uitdaging, omdat de concurrentie in Wolfsburg moordend is! Op iedere hoek zit wel een bloemist. En.. wat moet je kennen voordat je zelf iets onderneemt? Precies! De concurrentie.
S' ochtends vroeg had ik met behulp van Google maps een route opgezocht. Ik leef hier tragisch van de Wi-fi en dit heb ik uiteraard alleen op bepaalde punten. Nu moet je weten.. ik heb echt GEEN richtingsgevoel. De route waar menig bewoner hier een uurtje over zal doen.. kostte mij ongeveer 4 uur. Onder het mom van 'Ahjoh, zo zie je nog is wat.' Uiteindelijk wél alles gevonden en veel ervaringen rijker!

Woensdag ben ik met Frank meegeweest naar Bambus. Bambus is een tuincentrum puur en alleen gericht op Bamboe. (uiteraard hebben ze bij de ingang ook veel tuindecoratie, allemaal in boeddhistische sferen) Ik heb de gründer ook mogen ontmoeten.. Dit was zoals Frank mooi zei 'een speciale man'. Voor de goede orde zal ik het hier bij laten. Uiteindelijk gaat er niets boven je eigen fantasie!

Donderdag was Hemelvaart, dit betekent hier in Duitsland dat (net als op zondag) ALLE winkels dicht zijn. Wat mij het allermeest verbaasd is dat de bevolking hier zo veel rustiger is. Het werktempo ligt lager (Service kennen ze hier écht niet) en de mensen rusten ook veel meer uit. Frank, Gabi en het personeel zijn echt ontzettend vriendelijk. Frank en Gabi zijn woensdag tot vandaag een paar dagen weggeweest naar familie. Ik mocht vrijdag dus gewoon vanuit het appartement werken en nog wat andere dingen uitzoeken.

Gisteren ben ik naar het kunstmuseum geweest. Ik ben geen kenner.. maar je hebt kunst én je hebt kunst! Ik kwam binnen.. kocht een kaartje (iedereen hoort natuurlijk gelijk dat je niet uit Duitsland komt. Ze verstaan me hoor, maar vloeiend is anders!) en kwam vervolgens binnen in een enorm grote ruimte. De creaties bestonden uit: een mega-aardappel aan de muur, een smalle WC, gebakken eieren (ter grootte van een stoel) op de vloer en een stuk of tien Dennenbomen (ondersteboven gehangen). Laat je inspireren door de foto’s die ik heb bijgevoegd.. ;-)

Ik kijk uit naar morgen en geniet optimaal van deze ervaring!

Tschüss!

  • 17 Mei 2015 - 21:36

    Tante Esther:

    Hey lieverd, geweldige verslagen schrijf jij, heel beeldend. Vooral dat kunstmuseum zie ik meteen jouw gezicht voor me!! Fijn dat je stage zo leuk is, en vooral leerzaam en uitdagend. Veel succes meissie, pas goed op jezelf xxx

  • 18 Mei 2015 - 11:21

    Frans:

    Doecenten die staken, tsss. Maar daar gaat het niet om. Je verslagen zijn leuk om te lezen! Ben benieuwd wat je allemaal met de opdracht kan doen. Eerste aanzet is goed. En geen richtingsgevoel is iets waar meer dames last van hebben, hoef je je niet voor te schamen!

  • 19 Mei 2015 - 22:11

    Stefan Kleer:

    Klinkt goed ! geniet

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Duitsland, Wolfsburg

Kaylee

Actief sinds 13 April 2015
Verslag gelezen: 243
Totaal aantal bezoekers 4927

Voorgaande reizen:

13 April 2015 - 31 December 2015

Mijn eerste reis

Landen bezocht: