Een oceaan aan gevoelens - Reisverslag uit Wolfsburg, Duitsland van Kaylee Mostert - WaarBenJij.nu Een oceaan aan gevoelens - Reisverslag uit Wolfsburg, Duitsland van Kaylee Mostert - WaarBenJij.nu

Een oceaan aan gevoelens

Door: Kaylee Mostert

Blijf op de hoogte en volg Kaylee

03 Juni 2015 | Duitsland, Wolfsburg

Oeps! Een week overgeslagen met het bijhouden van mijn blog. Maar wees niet getreurd, des te meer heb ik nu te vertellen!

Als highlight ben ik vorige week met Frank mee geweest naar de Großmarkt in Hannover. Dit was een leuke ervaring, omdat dit de concurrent is van mijn huidige werkgever; namelijk W.K. Heyl jr. BV. De Großmarkt is in principe hetzelfde als Cultra in Aalsmeer en Pyramide in Naaldwijk. Te vergelijken met een Makro voor bloemisten. We moesten 2 denen vol Lavendel hebben voor de Designer outlet en nog wat andere planten voor een hotel. Het is erg wennen om nu anders naar de producten te kijken. Tijdens mijn vorige stages en werk op de veiling heb ik vooral geleerd om de bloemen, planten en decoratie artikelen als handel te te zien. Het is een product en je doet er vrijwel alles aan om het te verkopen. Nu leer ik echter de gehele andere betekenis van bloemen en planten. Het zijn namelijk sierproducten die de meest saaie omgeving kunnen omtoveren tot een prachtig geheel!


Is het niet grappig dat wanneer je ergens aan begint het altijd nét anders loopt als de bedoeling was? Toen ik hierheen kwam was de opdracht dat ik Klarhöfer Blumen zou helpen met opstellen van content voor de Website. Dit is nog zo.. maar ondertussen is er zo veel bijgekomen wat ik ‚tussendoor‘ ook doe. Na mijn onderzoek naar de concurrentie, heb ik een enquête gemaakt voor de werknemers. Waarom? Ik ben van mening dat je moet weten hoe het personeel achter bepaalde zaken staat voordat je je bezig houdt met het presenteren van het geheel. Ik kan de mooiste verhaaltjes schrijven.. maar wanneer zij niet achter iedere letter staan die ik geschreven heb, gaat het niet werken. Persoonlijk ben ik ook van mening dat marketing uit meer bestaat dan slechts het zorgen voor een mooie/vlotte presentatie. Je hebt een bemiddelende taak die bestaat uit het motiveren, inspireren en informeren van de doelgroep EN de medewerkers.
Nadat alle enquêtes ingevuld waren heb ik deze samen met Frank en Gabi geëvalueerd. Deze donderdag zou er namelijk een werkoverleg plaatsvinden; waarbij alle medewerkers aanwezig zouden zijn. Samen met Frank heb ik alle zaken voor dit overleg voorbereid. De bedoeling was dat we een aantal zaken zouden bespreken en ik zou de gehele evaluatie van de enquête zou voordragen. Dit deed ik.. lees goed.. in het Duits. Dit was een enorme uitdaging! Het gaat namelijk wat verder als het weer, hobby’s etc. Begrijp me niet verkeerd, ik doe enorm m’n best om zo veel mogelijk Duits te spreken. Maar het moeilijkste vind ik echter dat ik een verhaal het allerliefst in 10 zinnen vertel en wanneer ik dit in het Duits doe.. worden het er maar twee. Het gevoel is weg, de sympathie en klink ik als een saaie doos. Maar goed.. schouders eronder en back to business!
Het werkoverleg was erg interessant om mee te maken. Ik ben niet gewend om met allemaal vrouwen te werken. (aangezien ik vrijwel alleen ervaring heb met een hele groep mannen) Het gehele overleg was een oceaan aan emoties. Ik was echt VERROT erna! Maar het was echt een hele positieve ervaring. De werknemers weten wat ik hier doe en laten het oprecht merken dat ze het fijn vinden dat ik ze help. Dit is zo onwerkelijk fijn.

Afgelopen weekend met ik met Lena Klarhöfer (dochter van Frank en Gabi) naar een festival geweest van de radiozender N-Joy. Hier traden Megan Trainor, Jessie J en Jason Derulo op! Héle barre ervaring en een ontzettend leuke dag!

Maandag is mijn vriendin Yvonne op bezoek geweest. Dit vond ik echt heel fijn. We hebben samen heerlijk gegeten, gewinkeld en Autostadt bezocht! Hier vertel ik later wel meer over, anders word de blog veel te lang. Zoals ik meinen Deutschen Freunden hier leer: HUP HUP! Er zit namelijk soms écht geen gang in ;-)

Bis später!

  • 03 Juni 2015 - 20:51

    Raymond Hedges:

    Gave blog! Leuk te lezen dat je je vermaakt. Klinkt als een mooi onderzoek, succes! En blijf schrijven, je hebt een mooie schrijstijl.

    Gr.

    Raymond Hedges

  • 03 Juni 2015 - 21:53

    Frans:

    Prikkelende titel. Ga je vanzelf van lezen. Ook wel bijzonder dat ze jou dat allemaal laten doen. Hebben ze wel vertrouwen in je! Graag weer wekelijks bijhouden want we missen anders zoveel!

  • 03 Juni 2015 - 23:48

    Floor :

    Heey kayla, die pyramide laat je maar niet los hé, nee hoor haha grapje;)Het is goed om te horen dat je het naar je zin heb, lekker de manager uithangen! En super leuk dat yvonne een dagje is over gekomen. Dan kan je eindelijk je geheimen auto passie met iemand delen;) Maar have fun de komende tijd en doe Jason Derulo de groeten van mij xxx floor

  • 04 Juni 2015 - 09:05

    Cheryl:

    Hoi zus! Wat een mooie blogs schrijf je. Ik ben heel trots op je dat je zo je mannetje staat in een omgeving die een paar weken geleden geheel onbekend voor je was. Bovendien heb je echt een talent voor schrijven! Ben benieuwd naar je volgende blog. Succes verder, ik denk aan je. Kus!

  • 04 Juni 2015 - 11:46

    Kelly Van Der Voet:

    Awesome Kayl! Ben trots op je wat je daar allemaal bereikt ;) Dikke kus van Kel

  • 04 Juni 2015 - 16:39

    Helene Bentvelzen:

    Hallo Kaylee,
    Ik dacht HUP HUP (ha,ha) laat ik even wat schrijven, na het lezen van je blog, wat een geweldige ervaring!!! en wat laten ze je veel doen ongelooflijk!!!! heel veel succes
    groet Helene BPV-loket

  • 05 Juni 2015 - 08:58

    Linda:

    Super gaaf om te lezen dat je het zo naar je zin hebt en hoe je daar in het bedrijf bezig bent en dat het gewaardeerd wordt. Echt geweldig om te horen dat je voor steeds meer dingen ingezet wordt, je hebt hun vertrouwen gewonnen. Gaaf. Leuk dat Yvonne er was. Gezellig, maar ik ben bevooroordeeld.
    Nou Kaylee... hup hup wieder an Die Arbeit...

    Viel Spass

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Duitsland, Wolfsburg

Kaylee

Actief sinds 13 April 2015
Verslag gelezen: 229
Totaal aantal bezoekers 4921

Voorgaande reizen:

13 April 2015 - 31 December 2015

Mijn eerste reis

Landen bezocht: