Een veelzijdige stad - Reisverslag uit Wolfsburg, Duitsland van Kaylee Mostert - WaarBenJij.nu Een veelzijdige stad - Reisverslag uit Wolfsburg, Duitsland van Kaylee Mostert - WaarBenJij.nu

Een veelzijdige stad

Door: Kaylee Mostert

Blijf op de hoogte en volg Kaylee

10 Mei 2015 | Duitsland, Wolfsburg

Gisterenmiddag ben ik aangekomen in Wolfsburg bij de bloemisten Gabi en Frank Klarhöfer. Wat zijn dit een ontzettende gastvrije, aardige mensen! Samen met mijn ouders mochten we gelijk het appartement bekijken waar ik mag verblijven. Dit is direct achter te winkel en dus echt mega relaxed aangezien je zo op je werk bent! Meer over het appartement zal ik later vertellen in een filmpje.. so stay tuned ;-)
Ongeveer een uur later heb ik afscheid genomen van mijn ouders en zusje. Dit voelde erg vreemd, maar het feit dat we iedere dag kunnen bellen en Skypen maakt al een hoop goed. Toen ze eenmaal weggereden waren heb ik kennis gemaakt met mijn collega's. Ik werd gelijk verwend met een heerlijke Latte en een cakeje van een collega die jarig was (Hij hoefde die dag niet te werken, maar heeft tóch getrakteerd!) Vervolgens heeft Frank me (op de fiets) een tour gegeven door de stad. Deze tour hebben we daarna heerlijk afgesloten met een heerlijk (Italiaans) ijsje.


Vandaag heb ik echter een heerlijke dag gehad... 'S ochtends vroeg mocht ik om 8 uur beginnen. Vanwege de moederdag was Klarhöfer vandaag van 9.00-12.00 open. Samen met Frank mocht ik mee met bestellingen afleveren in Wolfsburg. Met als doel dat ik me een beetje kon oriënteren in de stad en Autostadt wat beter zou leren kennen. Zoals wij in Nederland de bloemen- en plantenbranche als inkomen kennen; is dat hier Volkswagen. Wolfsburg bestaat ongeveer pas sinds 50 jaar en is opgebouwd met behulp van Volkswagen. Bijna iedereen in Wolfsburg werkt bij Volkswagen en rijdt uiteraard in een Volkswagen. De meeste gebouwen behoren tot Volkswagen en het Volkswagen logo is bijna overal te vinden. Bedrijven mogen niet in een auto met hun logo erop producten afleveren. Alleen het Volkswagen-logo mag in Autostadt te zien zijn. Bizar toch? Ik was er in ieder geval onwijs van onder de indruk.

Het bezorgen was erg leuk. Ik heb de kinderen van Frank en Gabi ontmoet, dit was ook erg gezellig. Toen ik klaar was met werken heb ik een heerlijk rondje gefietst op zoek naar een bos. Deze heb ik gevonden! (Er zijn er mega veel, maar mijn 'Orienterung' is niet zo best) Hier heb ik heerlijk aan het water mijn boekje kunnen lezen en kunnen observeren hoe fanatiek de bevolking aan het hardlopen, mountainbiken en wandelen was. Ze leken erg onder de indruk van het feit dat ik een boek las en zeiden dan ook allemaal onwijs enthousiast: 'Das machen Sie sehr schön!' - Zoals je vast begrijpt, voelde ik me toen ontzettend cool.
Maar goed, vervolgens heb ik een lekkere Latte en wat eten gehaald bij de Burgerking (die letterlijk aan de overkant zit. Als ik de weg kwijt ben vertelde Frank dat ik naar de Burgerking moet vragen. Er zijn namelijk vier McDonalds in Wolfsburg.. maar één Burgerking!). Nu ga ik nog maar even flink relaxen en me voorbereiden op mijn eerste échte werkdag bij Klarhöfer Blumen.

Tschüss!

  • 11 Mei 2015 - 12:43

    Mama:

    Hey ziet er goed uit!
    Heb je het naar je zin?

  • 11 Mei 2015 - 15:52

    Frans:

    Wel grappig dat je al gelijk door hebt dat je in de volkswagenstad zit. Dat maakt het denk ik wel speciaal. Toevallig een stuk in de krant over Groenlo en Grolsch, die hebben ook zoiets. Ik ben wel benieuwd wat voor grappige zaken je daar nog van tegenkomt. En verder verbaast het me niet dat je ze aardig vindt. Duitsers zijn over het algemeen erg vriendelijk. Geniet ervan en hou ons op de hoogte.

  • 13 Mei 2015 - 14:59

    Stefan Kleer:

    klinkt goed, have fun

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Duitsland, Wolfsburg

Kaylee

Actief sinds 13 April 2015
Verslag gelezen: 222
Totaal aantal bezoekers 4923

Voorgaande reizen:

13 April 2015 - 31 December 2015

Mijn eerste reis

Landen bezocht: