Stenen, zigeuners en Curryworst - Reisverslag uit Wolfsburg, Duitsland van Kaylee Mostert - WaarBenJij.nu Stenen, zigeuners en Curryworst - Reisverslag uit Wolfsburg, Duitsland van Kaylee Mostert - WaarBenJij.nu

Stenen, zigeuners en Curryworst

Door: Kaylee Mostert

Blijf op de hoogte en volg Kaylee

12 Juni 2015 | Duitsland, Wolfsburg

Allereerst bedankt voor jullie leuke reacties! Echt heel fijn om af en toe wat te horen van het thuisfront ;-)


Vorige week zijn mijn opa en oma speciaal voor mij naar Wolfsburg gekomen en zijn ze drie dagen gebleven op de camping van Wolfsburg. Not to brag.. maar ik ben er tijdens deze periode nóg meer achtergekomen hoe blij ik ben met mijn familie, vrienden, werk en eigenlijk alles wat ik heb opgebouwd in het Westland. Het feit dat ik maar liefst twee bezoeken heb gehad van personen waar ik heel graag bij ben.. Geweldig en echt heel fijn!


Vrijdag heb ik samen met Frank in overleg gezeten met de eigenaar van het bedrijf die de website voor Klarhöfer Blumen maakt. Dit was echt een hele leuke ervaring omdat Frank mijn mening ontzettend op prijs stelt.. sterker nog hij stelt zijn mening telkens bij wanneer ik mijn antwoorden geef. Mijn bijnaam is chief-of-marketing en ik heb deze vrijdag de bijnaam queen-of-content gekregen. Ik maak progress (dat merk je zeker wel ;-) ) We hebben velen zaken besproken en hopelijk is volgende week de website klaar om te vullen met mijn content. (Waar gelukkig maar een lichte druk oplicht -> zie bijnamen. Gelukkig ben ik dol op uitdagingen en ga ik het he-le-maal waarmaken!)


Afgelopen weekend ben ik samen met Reinhart en zijn vrouw wezen fietsen in de omgeving van Wolfsburg. We zijn door ieder mogelijk bos gefietst, hebben Scandinavische stenen bekeken, elke rivier gezien, bloemen geplukt en.. ik heb een met mijn eigen ogen mogen zien waar de Berlijnse muur gestaan heeft. Reinhart en zijn vrouw Astrid zijn 60 jaar oud en komen beiden uit de omgeving van Wolfsburg. Het was echt heel bijzonder dat ze, ondanks het feit dat ze deze tocht regelmatig fietsen, vol passie konden vertellen over ieder gebouw, elk bos en elke bloem die we tegenkwamen. Wat het meeste indruk op me heeft gemaakt is het feit dat zo’n betonnen muur zo’n vreselijke impact heeft gehad op een hele samenleving. Zélfs nu in 2015 zijn de verschillen tussen Oost en West- Duitsland nog tastbaar. Het vreemde eraan is echter dat er in de omgeving (behalve in Touristische gedeelten) vrijwel geen resten meer zijn van de muur. Het is de beleving van de mensen die de muur levend houdt en het is de opluchting van de verdwijning van de muur die hen laat genieten van hun huidige vrijheid.


Dinsdag ben ik met Frank mee geweest naar Berlijn. Frank vertelde me dat de oude burgemeester van Berlijn de stad de slogan „Poor.. but sexy!“ heeft gegeven. Het eerste gedeelte sluit ik me volledig bij aan.. maar sexy? Oké, er waren genoeg erotische winkels en mensen met een erotische omgangsvorm te vinden. Maar of je dat nou aan wilt plakken aan het mondiale beeld.. heel bijzonder. Samen met Frank heb ik eerst bloemen bezorgd bij een groot hotel. De decoratie was voor een Commerciële banken beurs en Klarhöfer Blumen had de opdracht gekregen om de tafels te decoreren met eenvoudige Chrysanten, Orchideeën en parels.
Omdat Frank een afspraak had in het Adlon Hotel (duurste hotel in Berlijn) mocht ik mezelf twee prachtige uren lang vermaken in Berlijn. Hij zette me af bij de Brandenburger Toren en ik heb heerlijk door de stad gelopen, de meest bekende gebouwen mogen bekijken en tot slot een museum bezocht waarin Romeinse kunst werd tentoongesteld.
Wat ik heb opgestoken van deze trip is dat marketing écht overal is. Wij (mensen) hebben allemaal zo’n prachtig beeld van hoofdsteden als Berlijn, Amsterdam, Parijs etc. en in velen opzichten hebben deze steden ook velen indrukwekkende, verrijkende locaties (begrijp me niet verkeerd) maar bovenal is er ook veel armoede en vandalisme. Overal zijn zigeuners die er alles aan doen om geld van je te kunnen vangen. Ik ben dan misschien een enorme meut die het Westland nooit uitkomt en al van leg is als ik afval op de grond zie liggen.. maar ik vond het echt bizar om te zien wat ze allemaal wel niet doen om aan geld te komen. Onmenselijk, walgelijk en echt niet van deze tijd.


Maar goed! Verder met het positieve gedeelte. Nadat Frank klaar was met het overleg hebben we alle tafels gedecoreerd op de beurs en.. heb ik mijn allereerst curryworst op bij de beste tent van Berlijn: Curry 36. Het klinkt echt way more fashionable dan het lijkt! (Marketing is alles) Het was namelijk een simpele, vette tent langs de weg met vette sta tafels waar iedereen onder het mom van een best biertje zijn curryworst stond op te vreten.. (sorry Dees, ik kan het geen eten noemen wat ze daar deden) Een hele bijzondere ervaring! De curryworst ging er ook best in, maar de volgende keer ga ik toch liever voor de groente kebab aan de overkant van de straat. Samen met Frank heb ik echt een super leuke dag gehad en ik kan niet blijer zijn met deze stage, de kansen en uitdagingen die ik hier dagelijks weer aanga.


Liebe Grüßen (en ik kijk uit naar jullie updates van de Westlandse Cross!!!!)

  • 12 Juni 2015 - 16:10

    Jaap.maan:

    Top.verslag van jou. Ik verheug me erop ,om je weer te zien .En bedankt voor het mooie verslag. Liefs opa en oma

  • 14 Juni 2015 - 11:50

    Cheryl Mostert:

    Leuk om te lezen hoe je ervaart dat marketing altijd en overal aanwezig is en dat je ervaringen opdoet die je voor de rest van je leven meedraagt. Ik ben heel trots op je!
    Xxx Cheryl

  • 14 Juni 2015 - 21:30

    Frans:

    Het is erg leuk om te lezen wat voor indrukken jullie opdoen en welke dingen jullie zien. Wel bijzonder van de muur. Ik heb er nooit gestaan en jij wel! Je hebt wel gelijk dat marketing overal is maar om de spullen er te krijgen heb je toch echt logistiek nodig.......

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Duitsland, Wolfsburg

Kaylee

Actief sinds 13 April 2015
Verslag gelezen: 250
Totaal aantal bezoekers 4917

Voorgaande reizen:

13 April 2015 - 31 December 2015

Mijn eerste reis

Landen bezocht: